RetorikMagasinet 11

kr30,00

Ordinarie nummer 11 – 2001

I lager

Artikelnr: 25011 Kategori:

Beskrivning

Innehåll i detta nummer:

Ledare: Den professionella cynikern

Charlotte Køhlert » Det komplicerade samtalet

Hur kan en ledare påverka sina medarbetare att ändra beteende?


Peter Ström-Søeberg » Den inställsamme säljaren

Recension av Mikael Ohlssons “Relationsanpassad kommunikation”.


Stina Gardestrand » Sverigedemokraterna som kyrkans hopp

Hopp, gemenskap, tröst, glädje, trygghet, bekräftelse. Och Sverigedemokrater. Kan detta vara vad Svenska kyrkan har att erbjuda i framtiden? RetorikMagasinet har talat med Barbro Wallgren Hemlin om vanliga människor och valretorik.


Helle Petersen » Kommunikation för förändring

Moderna förändringsprojekt tar oftast sin utgångspunkt i verksamhetens värderingar. Men hur kommunicerar man när man ska få medarbetarna att förhålla sig till mjuka värden och ‘ledningsretorik’ i en stressad vardag dær vägen är lång från vision till verklighet?

Annonce

Peter Ström-Søeberg » Argumentationens grunder, del 3: Politisk argumentation!

argumentationVi har gått igenom argumentationens grunder och motargumentation – nu är det dags för en speciell avart: den politiska argumentationen, den till synes arketypiska retoriska argumentationen. 
Artikeln fokuserar speciellt på vad det är som utgör en politikers ethos: hur framstår politikern som röst- och trovärdig?


Talarstolen: Henry V

crisp3Saint Crispin’s Day, 1415.

Om detta nummer:

  • Antal sidor: 32
  • ISSN: 1403-9052

Mer information

Vikt0.175 kg

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Læs mere